transp

Registrace na FISHBLOG.cz  Poslat zapomenuté heslo

MI ČR LRU feeeder 2018 - Račice

Půl kila od zlata.

Fídrová sezóna je v plném proudu a nás čeká hlavní závod roku.
Mistrovství republiky.
V lize to zatím není žádná sláva. Totálně podělaný Sedlčánky nás zařadili až někam na deváté??? osmé místo v ligové tabulce.
Takže do Račic odjíždíme s vědomí, že si alespoň zataháme kapříky, když už nic jiného.
Že by se nám podařilo obhájit loňský titul, tak to se mě nezdálo ani ve snu. A že mám sny opravdu divoké :-)).
Již tradičně jako první vyráží do Račic Jirka Ludvík. My s Petrem Poskočilem jedeme po 17 hodině, když zavřu krám. Tentokrát jsem si "nastudoval" pečlivě cestu, protože jsem měl ještě v paměti bloudění před dvěma roky. Tenkrát mě chytrá navigace mě tak zblbla, že jsem asi třikrát objel horu Říp a ne a ne trefit Račice.
No na štěstí jsme do Račic dorazili na první dobrou.
Už na nás čekal rozpálený gril a tradiční posezení. Je to MR a tak je naše parta v plné sestavě, včetně kluků co chytají druhou ligu Miry Radila, Jardy Rajdla a Otíka Seilera.
Barbusaci jsou v také v "plné palbě" v čele s kapitánem Jardou Buriánkem, Honzou Tichým a Peťou Reichertem.
Tradiční sestavy - tradiční špičkování - tradiční medovina.
A tak je to správný.
Tradice se mají dodržovat.
Ale k samotnému závodu.
Je přihlášených rekordní počet 134 závodníků.
Ale Račický veslařský kanál je dlouhý přes 2000 metrů a tak se tam v pohodě vejdeme. Horší už je, že tato voda je tak trochu zrádná. Něco, jako některé ženy.
Někomu dá a někomu nedá :-).
Nevím čím to je, ale některá místa jsou jakoby zakletá.
Dost elitních závodníků naprosto vyhoří a oproti jiným, kteří nachytají neskutečný váhy.
Tentokrát je to tak, že sektory A, B ... se chytá hodně oproti konci tratě v sektorech H, I ... se bojuje o každý gram. Ale tak to někdy bývá a je třeba se s tím vyrovnat.
Další specifikum této tratě jsou lana, která vyznačují veslařům svoji dráhu. Tyto lana nám před závodem stáhnou tak, že máme před sebou cca 40 metrů volné plochy.

A 99% závodníků chytá naprosto stejně. Hodit to, co nejblíže k staženým lanům a doufat, že po záběru kapra udrží "na uzdě". No někdy udrží někdy ne. Dost často to bývá 50 - 50.
O krmení nemusíme moc dlouho přemýšlet. Sensas je jasná volba. Kapr s trochou Grosky a malinkým tajemstvím, které mě napadlo v týdnu před závodem byla správná volba.
Je sobota ráno Jirka nám již tradičně vaří kávu, doběhne nás zaregistrovat. My s Petrem mícháme krmení. Jirka chce trochu něco jiného, než my a tak mícháme nadvakrát.
To už Jirka přichází od losu, a my doufáme v jeho šťastnou losovací ruku. I když tady těžko předem tipovat, které místo je lepší, jak už jsem psal na začátku.
V tuto chvíli si pamatuji jen moje místa a to hlavně proto, že je mám ještě napsaný propiskou na ruce :-).
Takže v sobotu jde na F12. Jirka snad na béčko a Petr na sektor H. Čísla nevím.
S kamenitým příchodem k vodě mám trochu problém a tak mě příprava trvá déle, než obvykle.
Takže nestíhám krmení.
Ale stačím tam hodit alespoň tři krmítka s malou patentkou, pár červů a kukel.
To troubí začátek.
Ještě jsem zapomněl napsat, že jsem zaklipoval všechny pruty tak, abych byl cca 1 metr od lan.
První hod a jen to spadlo, tak "hokejka" a první kapr na prutě.
Ovšem jen pár vteřin. Nekompromisně mě narovnal ruce a byl v pr... no víte kde.
Hned dávám silnější fous.
Ani na další záběr nečekám dlouho a to kapr končí ve vezírku. Za chvíli další a třetí čtvrtý a ... najednou konec.
Záběru už nejsou tak časté. Sice občas vytáhnu cejna, plotičku, ale kapři jakoby zmizeli.
Jirka hlásí, že tahá kapra za kaprem a za to Petr byl dlouho bez záběru.
Ale nakonec i jemu se to trochu rozjelo a pár kaprů zdolal. Konečná váha u Petra 6 360 gr. a skvělá trojka.
Jirka navážil neskutečných 41 030 gr. a jasná jednička.
Nakonec i já ještě pár ryb chytil a s konečným skóre 7 kaprů jsem vážil 14 050 gr. a další naše jednička.
Po sobotě máme součet pět a jsme ještě s jedním družstvem na prvním místě.
Skvělý začátek.
Klukům s Barbus teamu se dařilo jen tak na půl. Petr Reichert skvělých 20 kilo a výborná trojka. Ale Honza Tichý a Jardou Buriánkem dělali průměrných 10 a 11 a nakonec jim to stačilo na 21. místo po sobotě.
Náš třetí manšaft Abramis neboli "Uřvané ryby" :-) s velmi slušnými výsledky Míra Radil 4, Jarda Rajdl 6 a Otík Seiler 7 a se součtem 17 byli na sedmém místě spolu s družinou Martina Maťáka a se skvělým River teamem který vede prvoligovou tabulku.
Sobotu jsme zakončili tradičním grilem a trochou pivečka.
Do mě se dala zima a tak jsme šel brzo do spacáku.
Horší to bylo v noci.
Zdá se mě, že mám trochu horečku a začalo mě bolet v krku, že nemůžu polknout.
To mě tak scházelo.
Ráno mě Jirka budí klepáním na auto. Vstávám celej "rozbitej" klepu se zimou a je mě na nic.
Naštěstí mě Jirka vyjednal s hlavním rozhodčím, že mě kolegové můžou natahat krámy dolů k vodě ještě před přípravou.
To mě hrozně pomohlo. Seděl jsem v autě a topil si, abych se trochu zahřál.
Jednu věc ale nechápu. Moje stařičká bedna Sona je patrně zázračná. Sednu na bednu začnu chytat a najednou mě nic nebolí a je mě dobře.
Na závod si připravuji tentokrát jen tři pruty.
Ze soboty jsem měl zaklipováno, tak jsem ani dálku neměřil a nechal to stejný, jako v sobotu.
Nakonec jsme sobotu i neděli odchytal v podstatě s jedním prutem. A to s Colmicem, který jsme vyhrál na Veterán cupu :-). Takový trochu polínko, ale na tohle chytání naprosto ideální prut.
Protože vítězná sestava se nemění, tak jsme měli stejné krmení, jako v sobotu.
Krmení připravený a Jirka přichází s losem.
Já jdu na H7. Tam na háčku se moc nechytalo a to jsem byl rád. Nebylo mě úplně nejlíp a představa, že budu tahat kapra za kaprem mě vůbec nelákala. Jirka šel na D3 a Petr na C9.
Jak jsme měl v sobotu rychlý záběr, tak teď nic. Konečně snad po hodině první záběr a kapřík je ve vezírku. Kolem mě se taky nechytá. Jen kolega dvě místa ode mě má už kapry tři a soused po levici jednoho. Jinak je klid zbraní.
Asi po půl hodině mám další záběr a druhý kapr na kontě. Vidím Jirku Vitáska, jak zápasí s velkou rybou a dlouho ji zdolává. Byl to bojovný amur a Jirka ho nakonec dostal. Tak má kapra a amura. Já dva kapry, a soused po levici taky dva kapry a ten, co měl tři, tak už má kapry čtyři.
Ostatní nevím.
Petr mě hlásí, že se přetahuje s Romanem Srbem a že mají oba tak nastejno, ale že mu to kouše a ryby chytá. Za to Jirka je poněkud kyselý. Má tři kapry a je dvě hodiny bez záběru. Nic nepomáhá.
Já se nakonec rozhoduji, že půjdu na 20 metrů a zkusím alespoň nějakou bílou rybu. Vydržím to půl hodiny, ale je to marné.
Nakonec se vracím "k lanům", ale ještě to o jeden a půl metru prodloužím. To už chytám na samém úrovni bójek. Je to trochu riziko, ale
je půl hodiny do konce a není na co čekat.
Netrvá to ani minutu a hokejka. Super třetí kapr je doma. Není velký, ale zaplať pánbůh za něj. Hned to tam letí znovu a asi 20 minut před koncem zdolávám dalšího kapříka. Bojuje a vypadá, že by mohl být větší. Bohužel nebyl opět tak kilový kapřík, ale tahal jak pivovarský koně. Ale spíše jsem byl nervózní, abych o něj nepřišel.
Tak mám čtyři kapry.
Na co to bude stačit netuším.
Vím, že Petr má hodně a bude mít nejhůře dvojku, Jirka nevím. Já bych byl spokojený i s pětkou.
To by mělo stačit na bednu v manšaftech. Alespoň doufám.
Jdu s váhou a zprava zatím nikdo neměl žádnou velkou váhu. Váží mě a 4 710 gr. a zatím jednička.
To budou nervy. Ty po levici nějaké kapry mají.
Váží kolegu vlevo (Jiří Lalák neznám) a 3 230 gr.
Další Zdeněk Kejnar měl 4 kapry 5 310 gr.,
tak mám dvojku. Ještě mě trochu straší Radek Štěpnička, ale navažil jen 3 330 gr.
Výborný Čabi Jakub Šabata měl jen něco přes kilo a "náš" Jarda Rajdl šel na váhu se sklenicí vody a v ní jednoho ježdíka :-).
Tak tam ta dvojka zůstala.
Super.
A jak to nakonec dopadlo.
Petr vážil 15 230 gr. dělal skvělou jedničku, když Romana Srba porazil o 180 gramů.
A Jirka, který vážil 5 530 gr. nakonec dělal velmi dobrou pětku.
Máme součet 13 a to, že jsme na bedně je více než jisté a jak to bude vysoko je úplně jedno.
V tuhle chvíli se mě honí hlavou, že by to mohlo vyjít na bednu i v jednotlivcích. Ale bylo hodně sektorů a tak součet tři může mít více lidí. Dvě jedničky prý nedělal nikdo.
Tak uvidíme.
Balíme ten náš herberk a pomalu se přesunujeme na vyhlášení vítězů.
Dokonce jsou tam i opravdový stupně vítězů a to už si ze mě dělají moji kolegové srandu.
"Ty vole, vždyť ty tam ani nevylezeš" a chtějí mě přistavit schůdky co mám u auta :-))))
Prohlížíme poháry a konstatujeme, že takhle nádherný poháry se nechají vyhrát jedině ve fotbalové lize mistrů (pakliže jste Barcelona, nebo Real Madrid) a pak na MR ve fídru.
Je připraveno i spousta cen a tak si myslím, že tohle byl opravdový vrchol sezóny a fídru vůbec.
Velká chvála a čest všem pořádajícím.
No nebudu to prodlužovat.
Na konec jsme na tu bednu vylezli a to hned na ten stupínek nejvyšší.
Po roce se nám podařil husarský kousek a loňský titul jsme obhájili.
Na druhém místě byli kluci z Mělníka a třetí VIPA Trabucco.
Dokonalou třešničkou na dortu bylo i moje druhé místo v jednotlivcích.
Na stupni nejvyšším stál Tomáš Zeman se stejným součtem tři, jako já, ale měl daleko větší cypsi. A na třetím místě náš barbusácký kolega Peťa Reichert.
V neděli mě na jedničku chybělo asi půl kila.
Půl kila od zlata.
Ale to není všechno.
Petr nakonec skončil součtem 4 na šestém místě a jenom cypsi ho dělili od medaile. A Jirka součtem 6 byl na osmém místě.

Klukům s Abramis týmu se neděle nepodařila. Jen Míra dělal šestku a tak nakonec spadli až na 26. místo.
A Barbus tým si hlavně díky jedničce Petra Reicherta polepšil a kluci skončili patnáctí. Jednička a výborný cypsi Petra vynesli na stupně vítězů. Součet čtyři měli hned další tři závodníci. A tak nám skončilo Mistrovství republiky. Pro nás skvělým výsledkem, nádhernými poháry a odvezli jsme si i velmi pěkné ceny.

A brzo nás čeká třetí ligové kolo v Ratajích.
A to bude závod z úplně jiného ranku.
A tam se bude lámat ligový chlebíček
jak se s tím popereme?
O tom zase příště.

17.09.2018 16:55 | Kaprňák feeder team | Petr Havlíček | Přečteno: 347x

Diskuze:

Před přidáním příspěvku se musíš přihlásit.